tirsdag 10. mai 2011

-Ventedag

Gårsdagen var en ventedag. Det vil si, jeg ventet på regn, nesten hele dagen. Mye man ikke får gjort når det kommer sånne dager ;)

Jeg fikk satt noen poteter, forresten. Nede i en skråning mot veien. Har tenkt på å gjøre det i mange år nå, og endelig husket jeg det før det var blitt sensommer. Satte ikke mange, tror det ble ca 20 poteter, men alt er bedre enn ingenting! Nå håper jeg de gjør jorda bedre nedi der, og at vi kanskje får noen få poteter til en middag utpå høsten...

Nesten hele hagen ble gjødslet med fullgjødsel i går. Var jo så sikker på at det skulle komme regn, for det var mørke skyer, og lummert ute. Fant ut at det var lurt å gjøre, for jeg har en tendens til å glemme det ;) Jeg planter og står i, men gjødsle... Huff, jeg må bli flinkere til det! Siden ikke alle bedene er ferdig rydda og gressa enda, regner jeg med en boom av ugress ;) Men det får stå sin prøve, jeg fikk hvertfall gjort det...

Ute på verandaen har vi fått satt opp to espalierer fra Biltema, som skjerm mot naboen. På begge sider av disse skal det stå verandakasser med slyngplanter og annet. I går kjøpte jeg inn blomkarse- og kanariblomkarsefrø. Disse ble sirlig plassert i kassene på utsiden av espalieret. I de to kassene som skal stå på innsiden skal det bli Ipomoea og andre litt sartere saker. Disse tør jeg ikke å plante i ennå. Får smøre meg med tålmodighet, for her kan det ofte komme frost langt uti mai.

-Ja, som sagt, jeg ventet på regn, som ikke kom... Der gikk den klesvaskedagen dukken... Regnet kom i natt, men hvor mye det ble vites ikke ;) Håper det var nok til å løse opp gjødselen, hvertfall, så vi slipper å fram med vannsprederne i dag. Det er grått ute, og vi hadde rød himmel i dag morges, så kanskje det kommer mere? Kanskje det ikke blir klesvask i dag heller, og vi alle må gå uten tøy resten av uka :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar