onsdag 11. mai 2011

Gartneribesøk og hagejobbing...

I går var jeg på besøk på Odden Hagesenter, og der var det kommet inn mye gøy!

Jeg hadde lovet å være nøktern, så det var jeg ;) Kjøpte bare 4 stauder, selv om det var mye mer jeg ønsket meg, hehe :D Her kommer skrytebildene:

Dette er Acaena inermis'Purpurea'. Kjøpte den i fjor også, men den klarte ikke vinteren, så da måtte jeg jo ha en ny ;)







Her ser dere Armeria maritima'Vesuvius'. Syns denne gjør seg bra mot de lyse stenene i damkanten :)












Dette er Laminum maculatum'Silbergroschen' ( Bacon Silver). Har satt den i et småfuktig bed ved den lille dammen.















Og her er KUPPET! Helianthus salicifolius :D
Denne står nå i bakkant av de små dammene, og skal vokse seg stor og nydelig...













I dag har vi dilla litt i hagen, og endelig fått gravd ned resten av slangen som lakk. Det var nydelig å få rydda opp igjen!

-Da ble det seende slik ut :D
Og jeg fikk endelig plassert potta med broket kornell der den skal stå...











Venstre side av bekken fikk vi gjort ferdig, så nå ser den mye bedre ut, den også :)












-Og her er høyre side ferdig også... Mangler litt mose i bekkekanten, der...













Og til sist et bilde av Aceren som klarte den harde vinteren...

1 kommentar:

  1. Så flotte planter du har skaffet deg! Det gjelder å være kresen når en først skal beherske seg på gartneriet, og det har du vært ser jeg! Så flott damanlegg dere har! Og ikke minst, en nydelig Acer til slutt! Hva heter den?

    SvarSlett